Deklaracja dostępności

Publiczna Szkoła Podstawowa w Harasiukach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.pspharasiuki.superszkolna.pl

Data publikacji strony internetowej: 2014-09-16
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-14

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2020-12-21

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2025-01-29

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Występujące na stronie pliki audio lub wideo nie posiadają alternatywy w postaci napisów dla osób niesłyszących.
  • Niektóre treści występujące na stronie nie są dostępne cyfrowo.
  • Linki, które występują na stronie nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowyc lub nie posiadają ich wcale.
  • Część załączników nie posiada prawidłowego opisu kontekstowego.

Nadmierne koszty:

    Brak informacji

Treści nieobjęte przepisami:

    Brak informacji

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Renata Mucha , adres e-mail: szkola@szkolaharasiuki.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 15 879 11 91 .

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

 

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków:

Szkoła zlokalizowana jest w budynku dwukondygnacyjnym (piwnica, parter i piętro).Do budynku szkoły są trzy odrębne wejścia z czego dwa dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazd)tj.: jedno wejście do szkoły i jedno do oddziałów przedszkolnych. Oddziały przedszkolne mieszczą się na parterze budynku. Toalety przygotowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Korytarze są szerokie, umożliwiają poruszanie osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze są szerokie i przestronne.

Dostosowanie schodów:

W budynku są dwie przestronne klatki schodowe (wyposażone w barierki) do przemieszczania się na piętro.

Dostosowanie wind:

Brak windy.

Dostępność pochylni:

Przy wejściu do budynku oraz do oddziałów przedszkolnych znajduje się podjazd dostosowany do osób niepełnosprawnych. Wewnątrz budynku brak pochylni.

Dostępność platform:

Brak.

Dostosowanie parkingów:

Brak.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Tak, pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Przy drzwiach wejściowych znajduje się dzwonek. Przy wejściu znajduje się pokój socjalny, a w nim pracownik, który służy pomocą przy otwarciu drzwi czy w razie potrzeby sprowadzeniu pracownika na parter budynku.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność tyflomap:

Brak.

Dostępność informacji głosowych:

Brak.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Brak.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 marca 2021 15:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Renata Mucha
Ilość wyświetleń: 988
20 marca 2025 10:39 (Renata Mucha) - Zmiana treści zakładki.
20 marca 2025 10:39 (Renata Mucha) - Zmiana treści zakładki.
24 marca 2022 14:01 (Renata Mucha) - Zmiana treści zakładki.